تحقیق در ارتباطات و دیدگاه های جهانی
زمان گذشته تعداد مجله ها محدود بود و تحقیق در میان آنها ساده بود اما زمانیکه در رشته "روزنامه نگاری در ارتباطات "تحصیل می کنید اطلاعات شما با پشتوانه تحقیقات به روز می شود .بنابراین امروزه با 40 یا 50 روزنامه و مجله ممکن است حس بدی به شما القا ء شود و توانایی خواندن این حجم را هم نداشته باشید.
. به عنوان مثال: تحقیق روی نا هنجاری های روانشناسی به عنوان تاثیر محتوای خشونت آمیز رسانه در حوزه روانشناسی و تحقیق بر روی دلایل توجه رسانه به آن نیز در حوزه اقتصادی قرار می گیرد نه ارتباطات و این بحران هویتی از بدو ورود به این رشته در دانشگاه وجود داشته است. زمانیکه بسیاری متقاضی تعریف هویت ارتباطات با استفاده از جامعه شناسی بودند. قائم مقام انجمن جامعه شناسان آلمان درهمایش سالانه انجمن در سال 1930 اعلام کرد: چرا برای تعریف ارتباطات باید از جامعه شناسی کمک بگیریم؟ مانند این است که در بیولوژی علوم مربوط به جوجه و اردک را وارد کنیم! این نکته ضربه سختی به محققان حوزه ارتباطات وارد کرد که هنوز هم اثرات آن دیده می شود.
مباحثه های ما نشان می دهد که ارتباطات یک علم مرکب یا علم اجمالی یا به گفته" لیتل جان" یک میان رشته محسوب می شود. این سه واژه معانی متفاوتی را القاء می کند. علم مرکب یعنی می توانیم از روش ها و نظریه ها در هر قانونی که شامل محتوایی مرتبط با ارتباطات است استفاده کنیم. به عنوان علم اجمالی می توانیم از دانش هر قانونی استفاده کنیم. به عنوان یک میان رشته ما از هر دو تعریف بالا می توانیم استفاده کنیم. اما این تعریف ها هویت روشنی از ارتباطات در اختیار ما قرار نمی دهد .
نظریه 2 :ما در روند ارتباطات شواهد تجربی بسیاری را جمع آوری می کنیم؛
•معنای تجربی در ویژگیهای زیر خلاصه می شود.َالف) نشانه گیری دانش درون –ذاتی. ب)هدف قرار دادن قوانین در توصیف و توضیح رفتارهای انسانی .پ)استفاده از روشهای نظام مند) تصمیم گیری واقعی راجع به سرنوشت نظریه ها .البته این امر به دو نوع فرضیه بستگی دارد:1 ) تولید درون ذاتی و دانش معتبر فاکتورها ی مهم در تفکیک علوم ازنظام های اجتماعی مثل: خبرنگاری سیاست و ادبیات است.2) انسانها که گرچه از دیگر اهداف علوم جدا هستند.اما می توانند با اصول شناسی مشابه توصیف شوند. البته بر اساس علوم مشابه مثل: اهدافی که در علوم شیمی و فیزیک می بینیم.
امروزه اکثر محققان ارتباطات با روش های تجربی کار می کنند. من معتقدم که ریشه ترکیب علوم دلیلی برای گستردگی دامنه دانش است که ما طی 50 سال شاهد رشد آن بوده ایم.اما این حقیقت وجود دارد که ما گاهی توسط نظریه ها و نظریه های نا مربوط مورد اتهام قرار می گیریم. انسان ها نیز اغلب اطلاعات یا تصاویر مشابه را به صورت های گوناگون درک می کنند. حتی اگر راه دریافت آنها مشابه باشد. آنها مطمئنا به طور متفاوتی واکنش نشان می دهند زیرا عوامل ترکیبی دیگری در شکل گیری شخصیت دخیل هستند
ما در(ضد نظریه 3)مایل به رها کردن چیدمان هنجاری در تحقیقات تجربی هستیم. یکی دیگر از موضوعاتی که در بحث علم شناسی وجود دارد اهداف و کاربردهای عمومی این علم است.آیا باید در توصیف آزاد باشد؟ یا باید اهداف خاص راجع به زندگی و تعاملات مردم با یکدیگر را دنبال کند؟معادل این شیوه را در خبرنگاری می بینیم. اخبار آراء مقدسی هستند که آزادند.در علوم تفاوتی وجود دارد که در سال 1930 توسط پروفسور" هنس ریشباخ "مطرح شد. او تمایز میان محیط کشف و محتوای توجیهی را نشان داد و این کاررا با نشان دادن غیر قانونی بودن ارزشهای سیاسی یا اجتماعی به عنوان اجزاء تاکید کننده علوم نشان داده است. اما این موضوع همچنان می تواند انگیزه لازم را به محققان برای تحقیق روی موضوع و نظریه دلخواهشان ایجاد کند. ََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََ
نکته اینجاست که تحقیقات تجربی بدون اهداف قیاسی به راحتی به تحقیقات اختیاری –تصادفی و نامربوط تبدیل می شود، البته مقیاس ها و ارزشها نمی توانند در آزمون های تجربی مورد قضاوت قرار گیرند. اما به راحتی در بیانیه حقوق انسانها و ساختار نظام های اجتماعی آزاد در دسترس هستند. وجه مشترک تمامی تلاشها در تحقیقات ارتباطات می تواند برای تحقق بخشیدن و استفاده از ارزشها و و در واقع" تحقیق در تمایل عموم" باشد و رسیدن به توافق بر سر این که تمایل عموم بر چیست کار دشواری نیست. محققان با سوابق گوناگون می توانند ارزشهای متعددی را بر اساس واقعیت اجتماعی بیان کنند و در حد ایده آل از شاخه های واقعیت استفاده کنند اما رضایت و موافقت عمومی ارزش تلاش را دارد.
اکنون زمان بهبود این قواعد و مقیاس ها نیست اما من معتقدم در همه جوامع انتخاب ها می توانند بر روی دیگرعوامل تاثیر بگذارند. انتخابها باید با آزادی افراد برای دریافت محیط سرو کار داشته باشد و در این محیط فعالیت کنند َََََََََََََََ
•. بنابراین این مربوط به دسترسی به اطلاعات و ارتباطات دانش و آموزش و بالاخره قابلیت ارتباطات و تعدد محتوای رسانه –کیفیت محتوای رسانه و سایر جنبه های فراگرد ارتباطات می شود. انتخاب ها دارای ارزشهای انسانی هستند زیرا آنها شرط لازم برای استقلال فردی است.